Input:

Rahodovanje trgovačke robe

27.12.2024, , Izvor: Verlag Dashöfer

2024.24.1.3 Rahodovanje trgovačke robe

Iva Uljanić Škreblin, mag. oec.

.

Rashodovanje trgovačke robe podrazumijeva trajno povlačenje robe iz upotrebe ili prodaje zbog oštećenja, isteka roka trajanja, zastarjelosti ili drugih razloga koji onemogućuju njezinu daljnju prodaju. Kako bi se ovaj proces pravilno evidentirao i uskladio s računovodstvenim i poreznim propisima, potrebno je pripremiti sljedeću dokumentaciju:

1. Odluka o rashodovanju robe:

- Ovo je službeni dokument koji donosi ovlaštena osoba unutar poduzeća, najčešće direktor ili poslovođa, kojim se formalno odlučuje o povlačenju određene robe iz upotrebe ili prodaje.

2. Zapisnik komisije o stanju robe:

- Komisija imenovana za pregled robe sastavlja zapisnik u kojem detaljno opisuje stanje robe, razloge za rashodovanje te predlaže daljnje postupanje s robom (npr. uništenje, prodaja kao otpad, donacija).

3. Dokaz o zbrinjavanju robe:

- Ovisno o načinu zbrinjavanja rashodovane robe, potrebni su odgovarajući dokazi:

- Uništenje: Potvrda ovlaštene tvrtke o preuzimanju i uništenju robe u skladu sa zakonskim propisima o zaštiti okoliša.

- Prodaja kao otpad: Račun ili otkupni blok od tvrtke koja je otkupila robu kao sekundarnu sirovinu ili otpad.

- Donacija: Ugovor o donaciji i zapisnik o primopredaji robe.

4. Knjigovodstvena dokumentacija:

- Na temelju prethodno navedene dokumentacije, potrebno je izvršiti odgovarajuća knjiženja u poslovnim knjigama kako bi se evidentiralo smanjenje zaliha i


 Pošaljite nam povratnu informaciju
Što mislite o našem portalu?
Vaša poruka je uspješno poslana.
Input: